Social Icons

Monday, 28 December 2015

Burger sate kebab cheese

Alamakkk. Ini simple sangat ni resepinya. ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ

Sate kebab 2 cucuk potong kecik2. Campur dgn telur ayam sebijik. Gaul. Pastu bakar guna acuan yg orang buat benjo tu.
Bila dah masak, letak cheese sekeping, cairkan sikit bagi nampak meleleh.
Pastu letaklah segala bahan lain yg kita suka kat burger tu. Hihi

Pasni sate kebab boleh come out dengan patty burger pulak kot? Gerenti sodap lagi sodap drp burger king ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ

Terima kasih Dr hanie
Pemborong Sate kebab Bandar Baru Bangi



Resepi sate kebab cheese

Alamakkk. Ini simple sangat ni resepinya. ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ

Sate kebab 2 cucuk potong kecik2. Campur dgn telur ayam sebijik. Gaul. Pastu bakar guna acuan yg orang buat benjo tu.
Bila dah masak, letak cheese sekeping, cairkan sikit bagi nampak meleleh.
Pastu letaklah segala bahan lain yg kita suka kat burger tu. Hihi

Pasni sate kebab boleh come out dengan patty burger pulak kot? Gerenti sodap lagi sodap drp burger king ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ



Saturday, 12 December 2015

Ziarah & Umrah 2015 bersama Elizzah Travel & Tours

Assalamualaikum w.b.t para pembaca budiman.
 
Semoga Allah melimpahi anda dengan rahmat-Nya dan mengurniakan kita semua dengan rezeki yang banyak. Dan dengan rezeki ini dapat pula kita sama-sama manfaatkan ke jalan yang diredhai Allah. 
 
Alhamdulillah.. pada 20hb November 2015, saya bersama keluarga telah berangkat ke Tanah suci Madinah & Makkah bersama El Izzah Travel & Tours. Banyak pengalaman manis & berharga dikutip sepanjang kembara mencari iman di Tanah Haram. Pengalaman yang sangat-sangat rugi jika tidak dikongsikan dengan anda, bakal tetamu Allah yang dimuliakan. Saya mendoakan segala urusan anda dipermudahkan. Amin ya rabbal alamin....


Sunday, 29 November 2015

Tips umrah 2015 untuk jemaah yang uzur (lemah kaki)

Assalamualaikum w.b.t...

Salam hormat buat pembaca budiman. Saya bersiaran dari Tanah Suci, Makkah Al Mukarramah. 

Hari ini adalah hari terakhir sebelum jemaah kami pulang ke tanah air esok. Banyak sungguh yang ingin saya kongsikan bersama anda namun saya fikir posting ini adalah yang paling utama kerana menyaksikan banyak jemaah Malaysia yang keuzuran disebabkan faktor usia dan kesihatan.



Monday, 16 November 2015

Pilihan Terbaik Program Keusahawanan Sekolah

KARNIVAL MYSKILL & KEUSAHAWANAN
===================================

Wow! Terbaik....

Pelajar Kolej Vokasional Kuala Selangor menubuhkan tim usahawan dengan pilihan nama kumpulan

~ Geng "Kebaboom KVKS"



Wednesday, 28 October 2015

Resepi Pasta Fetucinni Sate Kebab Akmal Sedap Menyengat!!!


JOM MASAK DENGAN MUDAH! 

Hanya 15 minit sahaja...



Inspirasi Hebat Superstar Pilihan November 2015: Hafizah Mustafa

Alhamdulillah… satu lagi pertemuan santai antara superstar dan tim pengurusan Sate Kebab Akmal berjaya dilaksanakan. Bertempat di KUEH CAFร‰, kami memulakan agenda dengan sesi perkongsian liku-liku perniagaan yang ditempuh oleh wanita-wanita berhati waja ini.
 
Banyak cerita inspirasi yang ingin kami kongsikan, namun untuk kali ini kami akan bawakan kepada anda kisah seorang superstar sate kebab yang paling muda dalam jemaah niaga kami.



Thursday, 15 October 2015

7 petua kejayaan daripada Superstar Pilihan Oktober 2015, Puan Intan Liana

Assalamualaikum w.b.t. para pembaca & pengunjung budiman..

Doa kami agar anda aman bahagia di dalam lindungan Allah dan dilimpahkan rezeki yang banyak. Posting blog kami kali ini akan memaparkan kejayaan salah seorang stokis & superstar dalam jemaah niaga Sate Kebab Akmal di bawah naungan Jamaiah Wealth Sdn Bhd iaitu Puan Intan Liana.

FORD RANGER 4WD DALAM TEMPOH 10 BULAN



Monday, 14 September 2015

Sate Kebab Berkarnival Lagi...!


MAJLIS WANITA DAN INTERAKSI SOSIAL (MAWADIS : PPSR) AKAN MENGANJURKAN PROGRAM JALINAN KASIH 1 MALAYSIA



Thursday, 10 September 2015

RESEPI KEBABOM #SATEKEBAB MARVELES MASAK KUNYIT

Bahan-Bahan
===============
Bawang merah
Bawang putih
Halia
Lada hitam
Air
Cili padi
Kunyit
Kicap
Sate Kebab Akmal




Wednesday, 9 September 2015

SATE KEBAB JADI BINTANG KARNIVAL!

๐ŸŽ‰๐ŸŽ‰Karnival Anak Watan๐ŸŽ‰๐ŸŽ‰


๐ŸกDemo Masakan Sate Kebab Akmal๐Ÿก๐Ÿก

Anda seorang yang suka mencuba masakan baru?



RESEPI ROTI KARIPAP BERINTIKAN SATE KEBAB


ROTI KARIPAP BERINTI KENTANG & #SATEKEBAB
Bahan-Bahan Inti
================

1. 1biji kentang besar dipotong dadu
2. 3cucuk #SateKebab Ayam/Daging yang dipotong dadu (saya gunakan Ayam Beriani)
3. 1-2biji bawang merah
4. 1-2biji bawang putih
5. Ikan Bilis/Udang Kering
6. Serbuk kari
7. Sedikit garam







Tuesday, 14 July 2015

Testimoni Usahawan Muda: Kenapa saya memilih perniagaan bersama Sate Kebab Akmal?

Perkongsian luahan rasa dari salah seorang ejen kami.Usahawan muda berumur 24 tahun yang baru menghabiskan pengajian di universiti tempatan. Jom baca...
*****************************************************************************


Hari ini kiriman pantun dari Puan CEO Jamaiah Wealth, Puan Fatimah Mohd Sani buat saya termenung panjang.

"Demi Ramadhan yang beransur pergi
Sujud merawat hati yang gundah
Demi seruan jihad ekonomi
Sate Kebab menjalin ukhuwah"


Terdetik rasa kesyukuran yang amat kerana dapat dipertemukan dengan jemaah niaga yang sangat bersifat menyokong dan bersaing secara sihat.



Tuesday, 7 July 2015

Resepi fusion: Sate Kebab Fritter

===========
Kebab fritter
===========
Oleh: Nurehan Shahri
Rujukan: resepi mudah dan ringkas

Bahan-bahan:
Tepung gandum
SATE KEBAB
Lobak
Air
Secubit garam
Bawang Holland
Telur
Minyak untuk menggoreng

Cara-caranya:
  1. Bawang Holland dihiris nipis. Sate kebab dihiris 
  2. Lobak diparut
  3. Satu kan tepung gandum, telur, garam dan air. 
  4. Campurkan sate kebab, bawang Holland dan lobak ke dalam tepung. 
  5. Sedia untuk digoreng.
Testimoni pelanggan:


"Sedap. Resepi ini tidak menghilangkan rasa kebab. Gembira tengok anak dan suami makan bertambah-tambah. Salah satu cara nak bagi anak makan sayur,  saya gunakan lobak yang diparut."


Sunday, 5 July 2015

Fakta kesihatan: Bahaya! Makanan sejuk beku banyak MSG!

TERDAPAT ribuan makanan terproses dikatakan mengandungi penambah perisa monosodium glutamate (MSG). Dalam bahasa Melayu monosodium glutamate dikenali sebagai mononatrium glutamat.


Masakan sejuk beku mudah sedia seperti nuget dan sosej juga biasa ditambah MSG. Sesetengah orang mudah membezakan sama ada sesuatu makanan ditambah MSG atau tidak.


Sesetengah orang pula amat sukar membezakan sama ada kelazatan itu berpunca daripada bahan dimasak atau kerana ditambah MSG.

Kenapa MSG tidak bagus untuk kesihatan?

MSG adalah punca utama masalah kesihatan seperti migrain yang teruk, keguguran rambut dan pelbagai isu kemerosotan kesihatan telah dikaitkan dengan penggunaan MSG.

Alhamdulillah... masih ada pengusaha makanan yang menolak penggunaan MSG demi mengekalkan khasiat dan rasa original isi makanan yang dihasilkan.

Percayalah!

Sate kebab Akmal tidak ditambah MSG. Isi ayam tanpa lemak dan tanpa organ dalaman diperap dengan rempah khusus. Rasanya sangat sedap dan ianya sihat.

Anda rugi jika belum rasa sate kebab 
Akmal Sate Kebab pilihan ibu-ibu di Malaysia!!!






Tambat hati anak dengan pizza sate kebab

Alhamdulillah....

Sahabat kami berkongsi resepi kasih untuk anak-anak. Sengaja mencipta kelainan atas permintaan keluarga. Maklumlah... ganjaran untuk anak-anak kecil yang belum baligh berlatih puasa.

Nak makan luar di Pizza Hut, suami tak berkenan. Berbuka nak cari nasi berlauk juga. 

Serba salah Puan Faradhila kalau diikutkan.


Syukur supermom ini cepat bertindak. Bahan sudah ada, tinggal 'fusion' kan sahaja...
Jom cuba resepi sihat ini!!!

****************
Homemade Pizza
****************
Oleh : Faradhila Haspar
Hp: 0192226434
Status: pemborong sate kebab Kapar , Klang
Rujukan : Pizza Simple & Mudah ; Lemon Teh- Blogger

BAHAN-BAHAN
Roti Pizza (kalau xde guna roti gardenia je pun boleh) 
Sos Spageti(kalau xda guna tomato pure je)
*Sate Kebab- secukupnya
*Udang /sotong-secukupnya(pilihan ye..kalau xde pn xpe)
Cili Benggala-dihiris nipis
Sos cheese
Cheese Mozarella-diparut

*bahan2 direbus sekejap
Doh pizza(kalau rajin nak buat)
1 cawan tepung gandum
1 sudu kecil baking powder
3 sudu besar air
2 sudu besar minyak jagung/minyak zaitun/minyak masak
1@2 sudu besar susu cair/susu pekat/susu segar
Secubit garam

CARA-CARANYA
1. Sapukan sos spageti atas roti
2. Taburkan Sate Kebab/udang/sotong
3. Susunkan cili benggala
4. Tuangkan sos chรจese secukupnya(banyak lg sedap)
5. Taburkan Mozarella cheese
6. Bakar pada suhu 130-170 darjah celcius selama 20-30mnt
7. Siap.


Monday, 29 June 2015

Superstar Pilihan June 2015 : Puan Asmahani

Kisah Benar March 17, 2015

Mungkin inilah yang dinamakan para ilmuan tentang keberkatan apabila mengutamakan jemaah ketika berniaga. Alhamdulillah.. berkongsi rezeki itu lebih baik dan segalanya bergantung pada niat.

Puan Asmahani Awang merupakan stokis terbesar dengan mengungguli hasil jualan tertinggi setiap bulan. Dengan kapasiti 30 ejen di bawah bimbingan beliau, kepimpinan usahawan gigih ini terbukti.

Syukur, rekod terbaik jualan di sini adalah pada hujung minggu 17 March 2015, 480 cucuk sate kebab terjual di kiosk ini yang dibuka dari jam 3ptg sehingga 9mlm sahaja.

Beliau bekerjasama dengan seorang usahawan muda Tuan Mohammad Amirul Rashid yang cukup tegar memasarkan sate kebab ke seluruh Malaysia. Ketika inilah beliau menurunkan ilmu dan suntikan moral pada ejen bawahannya.


Dan pada hari-hari yang beliau sibuk dan tidak dapat hadir meneruskan perniagaan, secara terbuka beliau membuat tawaran pada sidang jemaah niaga kami untuk mengisi kekosongan. Tawaran yang sukar ditolak kerana tapak niaga ini bukan mudah didapati dengan hanya memetik jari. Puan Asmahani telah mendahulukan segala urusan dan prosedur yang diperlukan.

Syukur.. syukur... Nikmat berkongsi rezeki & bekerjasama menjadi tips penting kelangsungan hidup sesebuah perniagaan.

Tahniah!!

Kami salute semangat jemaah itu!



Huru-hara dek kerana publisiti TV Al-Hijrah

Assalamualaikum pembaca budiman yang baik hati...

Doa kami agar tuan dan puan makmur bahagia di bawah lindungan Allah SWT.

Alhamdulillah tuan-tuan & puan-puan,

Kami berbesar hati untuk berkongsi dengan anda kegembiraan bahawa pertama kali dalam sejarah, jualan sate kebab meningkat 100% dan kapasiti pengeluaran kilang kami mencapai tahap optimum. Ini bermakna pendapatan ejen-ejen, pemborong dan superstar kami melonjak. Rezeki yang dapat dinikmati oleh setiap lapisan jemaah niaga kami.

Bagaimana ini berlaku?

Saya telah kongsikan dengan tuan/puan berkenaan pengumuman dari Puan CEO Jamaiah Wealth beberapa hari sebelum Ramadhan. (rujuk http://akmalofficial.blogspot.com/2015/06/sate-kebab-bersiaran-di-tv-al-hijrah.html)

Berikut adalah antara gambar yang sempat diambil ketika penggambaran:-


Puan Hafizah Mustafa & Akmal sibuk menyusun atur
Krew TV Al-Hijrah menyiapkan lokasi penggambaran
Puan Hafizah Mustafa & Puan Fatimah siap disolek dan bersedia untuk action!
Standby ON_AIR!

Ketika siaran berlangsung, sahabat-sahabat dalam jemaah niaga riuh berchatting di group wassap. Teruja melihat produk mereka dikaca tv. Bertalu-talu kata semangat dan ucapan tahniah meraikan publisiti yang diberikan kepada Akmal Sate Kebab.

Gambar yang diambil oleh salah seorang superstar yang setia menanti di depan televisyen ketika siaran langsung.


Ketika bersiaran, Puan Fatimah huru-hara dihujani mesej sebaik nombor beliau ditayangkan di skrin. Semuanya bertanya di mana mereka boleh mendapatkan sate kebab yang berhampiran dengan tempat tinggal mereka.

Alhamdulillah.. situasi ini berlanjutan sehingga Ramadhan dan menambah rezeki buat sahabat niaga di bawah payung Jamaiah Wealth Sdn Bhd.

Doakan kejayaan kami menambah nilai pada ekonomi keluarga di Malaysia melalui perniagaan Sate Kebab.

#WeGuideWeCare
#JamaiahWealth

Mac, Kebab & Cheese

**********************
Mac, Kebab & Cheese
**********************
Oleh : Asmahani Awang
Rujukan : Resepi Mac n Cheese, Cook Ez with Sue Dz

BAHAN-BAHAN
200g Macaroni yang telah direbus hingga ala dante
Sedikit mentega - anggaran 3 sudu
Sedikit tepung gandum - anggaran 2 sudu
Susu segar - anggaran secawan
4 cucuk SATE KEBAB BERIANI - dipotong dadu
2 keping cheese











CARA-CARANYA
1. Cairkan mentega.
2. Masukkan sate kebab. Masak sebentar sahaja sebab sate kebab ni mmg dah separa masak.
3. Masukkan tepung.
4. Bila dah agak pekat, masukkan susu. Boleh tambah air jika perlu.
5. Masukkan macaroni. Gaul rata. Jika terlampau pekat masukkan sedikit lagi susu atau air.
6. Taburkan kepingan cheese yang telah dicarik kecil. Kacau rata hingga semua cheese cair.
7. Siap.

Monday, 8 June 2015

Sate Kebab bersiaran di TV Al-Hijrah

PENGUMUMAN PENTING
===================

Fatimah Mohd Sani, [04.06.15 12:02]
Assalamualaikum jemaah niaga

Bismillahirahmanirrahim...

Alhamdulillah... syukur pada Allah yang telah memudahkan perjalanan bisnes Akmal Food Industry & Jamaiah Wealth Sdn Bhd.

Saya ada sedikit pengumuman...

Berita baik untuk semua SUPERSTARS yang masih aktif bersama kami...

InshaAllah dgn izin Allah akan huru hara kan JUALAN anda sempena RAMADHAN yg bakal menjelang..

SATE KEBAB AKMAL akan bersiaran di TV AL HIJRAH untuk mempromosikan sate kebab pada 11 Jun 2015 jam 9pagi untuk rancangan ASSALAMUALAIKUM segmen DIY



Pihak HQ akan berikan senarai nama superstars beserta no telefon utk di paparkan di screen tv alhijrah pada segmen tersebut..

So get ready team!!!

Caiyok!

Saya doakan anda dibuka kan lorong-lorong rezeki, jualan anda terus meletop2 dan mencipta peluang rezeki/bisness untuk orang lain☺☺☺

Amin amin ya rabb

#weCareweGuide
#jamaiahTrading
#akmalsatekebab

Testimoni: Resepi Mudah bersama Sate Kebab

Assalamualaikum pembaca budiman...

Saya doakan anda dirahmati Allah, dimurahkan rezeki & didorongkan untuk menjadikan perniagaan sebagai sumber rezeki. Kenapa perniagaan? Sebabnya, ramai sahabat jutawan yang berkongsi bahawa perniagaan tiada had pendapatan selagi kita berusaha lebih-lebih lagi usaha yang dipandu oleh seorang mentor, jemaah yang sentiasa menyokong dan juga ilmu supaya kita maju dengan yakin.

Alhamdulillah, kebelakangan ini sahabat-sahabat jemaah niaga huru-hara meladeni pelanggan. Kami dihujani dengan testimoni-testimoni pelanggang yang berpuas hati dengan rasa sate kebab yang istimewa dan mudah disediakan.

Boleh divariasikan pula tu.

Ini sebahagian dari kiriman-kiriman pelanggan kami:-

Aglio olio sate kebab : Pelanggan yang berkongsi dengan Pn Lieyn, Kuantan

Puan Aznurulhuda berkongsi resepi untuk anak-anak beliau




 
Blogger Templates